آموزش نصب ویندوز ویستا


 نصب ويندوز ويستا يکي از داغ‌ترين بحث‌ها در ميان علاقمندان‌ است. شايد جديد بودن اين سيستم‌عامل، شما را نيز دچار ترديدکند که آيا قادر به نصب صحيح ويندوز ويستا هستيد؟ 
خبر خوش آن ‌است که نصب ويستا از نصب ويندوز اکس‌پي نيز ساده‌تر است و با دنبال کردن توضيحات اين راهنما به راحتي قادريد ويستا را نصب کنيد. براي شروع نصب دي‌وي‌دي ويستا را در درايو قرار دهيد و کامپيوتر را ريستارت کنيد تا در هنگام بوت شدن وارد محيط نصب ويستا شود. توجه کنيد که نصب ويستا را از داخل ويندوز اکس پي انجام ندهيد؛ زيرا شايد باعث ايجاد خطاهايي در هنگام نصب شود که براي يافتن دلا‌يل آن مي توانيد به سايت مايکروسافت مراجعه کنيد. اگر پس از ريستارت کردن کامپيوتر نصب ويستا آغاز نشد و باز سيستم‌عامل خودتان اجرا شد، کامپيوتر را ريستارت نماييد و در تنظيمات BIOS ترتيب بوت شدن را تغيير دهيد و اولين وسيله را درايو DVD انتخاب کنيد. براي وارد شدن به BIOS به محض ظاهر‌شدن صفحه سياه در زمان روشن شدن کامپيوتر چندين بار دکمه Delete را فشار دهيد تا وارد صفحه بايوس شويد. اگر تا اين مرحله درست پيش رفته‌ايد، در هنگام بوت شدن کامپيوتر صفحه ابتدايي ويستا را خواهيد ديد.

براي نصب ويستا سه انتخاب پيش رو داريد: 

1-  تنها سيستم‌عامل روي کامپيوتر، ويندوز ويستا باشد. يعني ويندوز اکس‌پي يا هر سيستم‌عامل ديگري که داريد پاک کنيد و فقط از ويستا استفاده نماييد. 

2-  سيستم‌عامل کنوني خود را که ويندوز اکس پي است، به ويندوز ويستا ارتقا دهيد. يعني ويندوز اکس پي شما با همان تنظيمات و نرم‌افزار ها به ويندوز ويستا تبديل شود.

3-  سيستم‌عامل اصلي خود را که احتمالاً ويندوز اکس‌پي است، نگه داريد و در کنار آن اقدام به نصب ويستا نماييد به طوري که هر دوي آن‌ها در دسترس باشند. 


براي مطالعه اين مقاله مي توانيد متن کامل آن را به صورت PDF  دانلود کنید
      

0 نظرات:

ارسال یک نظر